Побудова системи обліку і управління на підприємстві групи компаній "КУСТО АГРО"

Відгук:
Замовник: ТОВ «ЕЛЕВАТОРНА КОМПАНІЯ «КУСТО АГРО»
Автоматизовано: 50 робочих місць
Впроваджено:

Управління виробничим підприємством
ІН-АГРО: Управління агрохолдингом

Частина міжнародного холдингу Kusto Group. Група «Кусто Агро» - вертикально-інтегрована компанія в області аграрного сектору України, яка працює за напрямками: рослинництво, елеватори, транспортні послуги та трейдинг.

До початку проекту фахівці Групи "КУСТО АГРО" протягом багатьох років вели управлінський облік і формували звітність використовуючи різні облікові системи на базі продуктів 1С:Підприємство, а також таблиці MS Excel.

У першому кварталі 2016 р. керівництвом було поставлено завдання побудови єдиної системи автоматизації бухгалтерського та управлінського обліку. За основу для нової системи взяли продукти «Управління виробничим підприємством» та «ІН-АГРО: Управління агрохолдингом». Такий вибір був оптимальним за витратами і функціоналом програмних продуктів, при цьому в подальшому можливий розвиток експлуатованого продукту.

В рамках проекту були виконані такі етапи:

- Визначення та узгодження єдиної методології обліку
- Навчання персоналу
- Підготовчі роботи (розгортання бази, первинні налаштування, перенесення початкових залишків)
- Досвідчена експлуатація системи на звітному періоді «Січень-лютий 2016»
- Доопрацювання окремих об'єктів підсистеми згідно ТЗ

Роботи по проекту завершені 15 травня 2016р. і система прийнята в промислову експлуатацію. Додаткові роботи по двом технічним завданням було реалізовано в листопаді 2016р.

В результаті на підприємстві автоматизували ведення бухгалтерського, податкового та управлінського обліку.

У четвертому кварталі 2017 р. керівництвом було вирішено розширити можливості використовуваної системи і автоматизувати управлінський облік, а також формування консолідованої звітності на базі впроваджених продуктів «Управління виробничим підприємством» та «ІН-АГРО: Управління агрохолдингом».

В якості основного джерела первинної інформації для побудови управлінського обліку використовували інформацію з бази даних регламентованого обліку - це дозволило істотно знизити витрати трудових ресурсів за рахунок виключення дублювання при введенні первинних документів, так як інформація в управлінську базу даних переноситься розробленими в процесі реалізації проекту механізмами обмінів.

Спеціалістами «РАСК. ІН-АГРО» були розроблені механізми обміну, які дозволили:

  • При обмінах перетворити документи організацій бухгалтерського обліку в документи, які відповідають структурі підприємств в управлінському обліку групи Кусто-Агро;
  • Накопичити витрати з підміною (при необхідності) аналітики;
  • Виключити внутрішньо групові взаєморозрахунки і при обміні замінити відповідні документи;
  • Розділити (при необхідності) облік за напрямками: тваринництво, рослинництво, садівництво, трейдинг, елеватори, логістика, переробка;
  • Закривати загальновиробничі витрати протягом року на витрати періоду (на фінансовий результат рахунку 79).
  • При необхідності підмінити рахунки обліку в базі УУ, так як Плани рахунків БЗ та УУ відрізняються - Управлінський план рахунків може бути доповнений додатковими рахунками.

Для реалізації можливості відображення операцій в базі управлінського обліку з аналітикою по господарствам (аналог організації в базі бухгалтерського обліку) реалізовано механізм проведення за рахунками бухгалтерського обліку по відокремленим підрозділам.

Доопрацьовано механізм проведення по відокремленим підрозділам, що дозволило нам отримувати в базі управлінського обліку звіти по УУ по господарствам (аналог організації в бухгалтерському обліку) і стандартні звіти по організаціям (з бухгалтерського обліку):

  • Оборотно-сальдова звітність по рахунку
  • Картка рахунку
  • Аналіз субконто
  • Аналіз рахунку

Для реалізації в базі управлінського обліку консолідованої звітності доопрацьовано в рамках проекту механізми підсистеми «Бюджетування». Ця підсистема дозволяє ,самостійно, без залучення програмістів:

  • Розробляти в системі нові або вносити зміни в існуючі звіти;
  • визначати джерело даних, змінювати джерела даних, найменування, порядок рядків і полів звіту;
  • отримувати дані за будь-який період з можливістю збереження і друку таблиць;
  • для кожної компанії налаштовувати індивідуальні джерела, використовувати дані одного звіту в іншому, копіювати структури звітів, джерела даних;
  • вносити відсутню в базі даних інформацію до звіту з ідентифікацією таких полів;
  • при необхідності заповнення звітів по складному запиту з бази даних - передбачено можливість формування джерел даних через конструктор запитів.

На даний момент роботи по проекту завершені. Фахівці «РАСК. ІН-АГРО» забезпечують консультації та технічну підтримку програмного продукту. 

В результаті всіх проведених робіт ми отримали програмний продукт, який дозволяє вести бухгалтерський та управлінський облік, включаючи і консолідовану звітність, в рамках єдиного інформаційного простору.

31 жовтня 2019р. роботи по другому проєкту закінчені, а система прийнята в промислову експлуатацію. Всього було автоматизовано 50 робочих місць.

В результаті, в єдиний інформаційний простір регламентованого обліку було органічно вписано систему Управлінського обліку та консолідованої звітності, що дозволило істотно підвищити оперативність і якість обліку, а в цілому - поліпшити ефективність бізнес-процесів компанії, керованість і прозорість діяльності структурних підрозділів.